Laatste dagen Portugal - Reisverslag uit Bragança, Portugal van Tanja Dave - WaarBenJij.nu Laatste dagen Portugal - Reisverslag uit Bragança, Portugal van Tanja Dave - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Portugal

Door: Dave en Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

05 Maart 2012 | Portugal, Bragança

Eerste stop: Guimarães, geboorteplaats van de eerste koning van Portugal, Afonso Henriques. Mooi middeleeuws stadje met een kasteel, een paleis, een klooster en veel kerken en kapelletjes. Fijn om er door te slenteren en op tijd een terrasje te nuttigen.

Dan Braga, derde grootste stad van Portugal, hier waren wij niet zo van onder de indruk, waarom niet, geen idee.
Dus na 1 nacht de tocht verder gezet naar Chaves, gelegen aan de Rio Tâmega. Leuk dorpje met een klein historisch centrum.

Nu zitten we in Bragança, de historische hoofdstad van de Trás-os-Montes regio.
De laatste dagen weer wat km afgelegd, hele mooie ritten gehad langs het Gerês- en het Montesinho nationaal park.

Vandaag of morgen verlaten we dit mooie land. Portugal heeft ons echt wel kunnen bekoren, mooi land, vriendelijke mensen, fijne steden enz...
Wel rijden ze als zotten, in de bebouwde kom worden we bijvoorbeeld doodleuk ingehaald door oudere mannen én vrouwen. Qua ongevallen viel het eigenlijk nog wel mee, behalve de vorige dagen, het was een beetje regenachtig en op 2 dagen tijd hebben we wel 6 ongelukken gezien!

Nu terug Spanje binnen, we kijken alweer uit naar het lekkere eten, want daar kan de Portugese keuken toch niet aan tippen hoor!

Adios en tot de volgende.

T&D

Foto´s doen we de volgende keer.

• 05 Maart 2012 - 12:52

Luc: