Catalonië - Reisverslag uit Roses, Spanje van Tanja Dave - WaarBenJij.nu Catalonië - Reisverslag uit Roses, Spanje van Tanja Dave - WaarBenJij.nu

Catalonië

Door: Dave en Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

19 April 2012 | Spanje, Roses

Na 1,5 dag aangekomen in Barçelona. Geparkeerd en direct de trein genomen richting Camp Nou voor de wedstrijd FCB-Milaan. Er waren nog tickets verkrijgbaar maar 100 € pp voor op de bovenste ring vonden we toch net iets te veel ... dus hebben we de sfeer rondom het stadion maar opgesnoven en de wedstrijd bekeken in een bar, ook gezellig!

De dagen nadien de stad bezocht, mooi, maar we waren er niet op het goei moment, paasvakantie, dus druk druk druk. Maar we hebben er toch van genoten hoor!

Dan richting " Costa Brava " met verschillende stops: Malgrat de Mar, Platja d´aro, LLafranc, Tamariu, Begur, ... en we moeten zeggen: " het heeft ons aangenaam verrast " .
Naast de toeristische stukken is er ook nog mooie ruwe kust te ontdekken. Hier hebben we verschillende etappes van de GR 92 gedaan, en het was weeral mooi mooi.

Na een paar dagen kust was het weer tijd voor een stad, Girona. Wat rondgewandeld, lekker getafeld, maar toen we terug bij de auto kwamen moesten we vaststellen dat één of andere smiecht onze achterruit had ingeslagen en de auto doorzocht had. Klote natuurlijk maar gelukkig was er niet al te veel gestolen, wel een heel gedoe om alles te regelen, maar ja dat hoort erbij zeker?
Na 2 dagen was weer alles geregeld, verzekering verwittigd en nieuwe ruit.

Via Olot en Santa Pau naar Figueres, de geboortestad van Dalí. In Figueres het theater museum van Dalí bezocht, heel interessant, mooie dingen gezien maar toch ook een paar keer gedacht: " wat is dit... " , speciaal figuur.

Nadien terug richting kust, naar het Nationaal Park Cap de Creus, met stops in de dorpjes El Port de la Selva en Cadaqués. Hier een stuk van de GR 11 gedaan, mooi, maar veel wind op de eerste dag, Patagonië is er niks tegen .... na 28 km waren we zo gaar als een tomaat (dat klinkt niet echt in de geschreven taal .... maar ge weet wat we bedoelen hé).

Nu staan we op een camping in Roses, toeristisch maar wel lekker relaxed ... bijna exit Spanje .... als we hier wegrijden gaan we onze laatste weken in .... jammer jammer , maar ja.....

Zo dat was het dan alweer.

nieuwe foto´s zijn opgeladen op:
www.travelpod.com/members/tanjadave

Groetjes
T&D

• 19 April 2012 - 09:33

Swa:

Hallo vakantiegangers,

Aan alles komt een einde, maar je kunt terugkijken of een hele hoop vakantie ervaring en mooie momenten, wat wil je meer, en het belangrijkste, jullie zijn nog gezond
    Geniet er nog van, Alda & Swa

• 21 April 2012 - 20:12

Maartje:

balen van de auto, maargoed, gelukkig niets heftigs verdwenen.
    geniet nog fijn even van de reis! ben benieuwd naar het volgende avontuur!