Coimbra-Luso-Aveiro-Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Tanja Dave - WaarBenJij.nu Coimbra-Luso-Aveiro-Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Tanja Dave - WaarBenJij.nu

Coimbra-Luso-Aveiro-Porto

Door: Dave en Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

13 Februari 2012 | Portugal, Porto

Coimbra, een middeleeuwse stad gelegen aan de Mondego rivier, met de grootste universiteit (al meer dan 500 jaar oud) van Portugal.
Mooie oude studentenstad, smalle straatjes, veel graffiti en een overvloed aan kerken. Fijn om er een paar dagen rond te wandelen.

Van Coimbra was het slechts een klein uurtje rijden tot het bergdorpje Luso, bekend om zijn Spa met helende werking voor allerlei kwaaltjes. En aangezien we daar nog nie te veel last van hebben, hebben we ons geld uitgegeven aan een hotelkamer in een oud familie-hotel van 1931 met veel karakter en charmante kamers, heerlijk genieten!
´s Namiddags zijn we er wat gaan wandelen in het nabij gelegen park van Buçaco met het paleis er middenin.

Volgende halte Aveiro, volgens de boeken het Venetië van Portugal, maar in deze tijd van het jaar weinig water in de rivieren, dus mooi maar niet speciaal.

Dan Porto, aan de rand van de stad een goede parking gevonden, dus hier ook weer volop van de stad kunnen genieten. Je ziet wel duidelijk dat Porto een pak armer is dan bijv. Lissabon, meer armoede in het centrum van de stad, dus alles ziet er wat " ruwer " uit. Toch hebben we ons hier ook weer super geamuseerd, steden liggen ons wel blijkbaar!
Een paar dingen die we gezien en/of bezocht hebben: de Sé, Ponte de Dom Luis I, de Ribeira-wijk, Centro Português de fotografia, Museu dos Transportes, Museu do Vinho do Porto, enz...

Gisterenavond zijn we in het Estadio do Dragão de wedstrijd FC Porto - Ud. Leiria (4-0) gaan kijken, redelijk " platte " match en Defour is de laatste 10 min. ingevallen.

Nu zitten we in een hotel in Matosinhos, op enkele km's van Porto.
Hier gaan we ons autootje voor een paar weken aan de kant zetten om nog eens ne camino te doen. Deze keer van Porto naar Santiago, 240 km, en als het weer meezit nog zo'n 118 km verder tot Ferrol. Maar zover zijn we nog niet hé, we zullen eerst maar eens tot Santiago wandelen.....

Als we terug zijn horen jullie weer van ons.

Groetjes

nieuwe foto's staan op:
www.travelpod.com/members/tanjadave

• 13 Februari 2012 - 19:18

Swa:

Veel succes met de wandeling, maar met zoveel ervaring zal het wel geen probleem zijn daar. Geniet ervan, Alda&Swa

• 14 Februari 2012 - 15:35

John@the Ladies:

Hey stappers,

Mooie foto's genomen in Porto. Hebben jullie ook een porthuis bezocht. De "witte van Noval" is een echte aanrader.
    Zeg, die foto's van het stadion van Porto doet me denken aan onze topdagen bij Kaullile FC. Blauw wit, de fanshop én het stadion zijn vergelijkbaar ....
    Grtz,
    J.Beton

• 15 Februari 2012 - 12:38

Ann:

Heel interessant reisverslag ! Wij vertrekken in mei op vakantie naar Noord-Portugal, de Douro vallei. Dus als jullie daar nog leuke plekjes ontdekken, stuur maar door, hé !
    En Tanja, voor vrijdag alvast een gelukkige verjaardag ! xxx