Bonjour tout le monde! - Reisverslag uit Étretat, Frankrijk van Tanja Dave - WaarBenJij.nu Bonjour tout le monde! - Reisverslag uit Étretat, Frankrijk van Tanja Dave - WaarBenJij.nu

Bonjour tout le monde!

Door: Dave en Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

27 Augustus 2011 | Frankrijk, Étretat

Na afscheid te hebben genomen van iedereen ( deze keer iets minder emotioneel ) zijn we maandagavond vertrokken uit Kaulille. Omdat het al redelijk laat was zijn we de eerste dag maar geraakt tot net achter Kortrijk. Hier hebben we ons voor de nacht bij een tankstation langs de autostrade gezet.

De eerste echte halte was dan Le Tréport, een badplaatsje aan de monding van de Bresle rivier. Hier zie je de enorme kalkstenen-wanden langs de 2 zijden van het dorp opduiken, knap om te zien.
Na een kort bezoek doorgereden tot het mini-dorp Yport, hier wat rondgewandeld en ons avondeten klaargemaakt langs het strand.

Voor de nacht doorgereden tot Etretat waar we op een mobilehome-parking gestaan hebben, wij het kleine lelijke eendje tussen al die " huizen op wielen " (zie foto´s) . Etretat staat bekend voor de kalksteen-wand in de vorm van een olifantenslurf. Hier ook weer gewandeld tot op de kalksteenwanden aan beide zijden van het dorp voor de mooie uitzichten.

Volgende stop, Honfleur, met zijn mooie haven en vele kunstenaars. Hier hebben we geen foto´s van, want ons fototoestel heeft ons na 3 jr trouwe dienst in de steek gelaten. Dus maar gestopt in het mondaine Deauville in de hoop daar een nieuwe te kunnen kopen. Gelukkig is dat gelukt en kan Dave terug foto´s maken ..... iedereen blij!

Vanaf daar op verschillende plaatsen / musea gestopt langs de D-day stranden waar op 6 juni 1944 de slag van Normandië plaats vond. Allemaal zeer indrukwekkend en aangrijpend. Een echte aanrader!

Ondertussen hebben we Spanje bereikt, waar we morgen of overmorgen Maurice en de 3 andere pelgrims even gaan bezoeken.

Zo dat was het dan alweer.

Groetjes
T&D

ps: nieuwe foto´s staan op: www.travelpod.com/members/tanjadave

• 28 Augustus 2011 - 12:29

SUS:

Amai, gullie gaat er nogal vandoor!! Das balen dat jullie fototoestel het begeven heeft!! (is van al het vocht van België :-))Veel wandelplezier met de pelgrims!

• 29 Augustus 2011 - 18:59

Swa:

Gelukkig veilig in Spanje en dan de 3 wandelaars opzoeken. Doe ze zeker de groeten en spreek ze nog wat extra moed in zodat ze zeker compostella halen.

groetjes, alda en swa