kust-bergen-kust - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Tanja Dave - WaarBenJij.nu kust-bergen-kust - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Tanja Dave - WaarBenJij.nu

kust-bergen-kust

Door: Dave en Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

27 Oktober 2011 | Spanje, Cádiz

Bezoekje aan Werner en Evi was super leuk! Het leek wel een 4* arrangement.
Bèr, Paula en Maria waren er ook bij.
Naar ´t strand geweest, terrasje gedaan, naar Ojén geweest, terrasje gedaan, naar het oude deel van Marbella geweest, terrasje gedaan en ´s avonds ne lekkere BBQ. 2 Dagen genoten met vrienden.

Afscheid genomen en Ronda bezocht, nadien doorgereden naar Grazalema waar we 3 nachten gebleven zijn en wat wandelingen gedaan in het nabij gelegen nationaal park. Mooi gebied !

Naar Villalengua gereden waar we een wandeling hadden uitgekozen naar één of andere top, maar onderweg werden we door 2 jagers gewaarschuwd dat het een jachtgebied was en dus niet veilig voor ons. We hadden al wel wat schoten gehoord, maar niet direct gedacht aan terugdraaien.
Dus toch maar terug gegaan en een stuk van de GR 7 tot in Ubrique gewandeld. Maar heet dat het was > 32 gr ... pff eigenlijk te heet om iets te doen, gelukkig was het niet te ver. Terug gelift naar Villalengua en naar Zahara de la Sierra gereden (maar 20 km).
Hier wat rondgeslenterd en een welverdiend terrasje gedaan. ´s Avonds romantisch geparkeerd met zicht op het meer.

De dag nadien een rij-dag gehad met tussenstops in El Chorro, Villanueva de la Concepcion, Antequera en zijn nabij gelegen Torcal-gebergte met speciale rotsformaties.
Mooi, maar we waren niet zo onder de indruk, vandaar die vele korte tussenstops.

Uiteindelijk geslapen bij een superdeluxe tankstation net voor Granada. De dag nadien doorgereden tot een paar dorpjes ten Noorden van de Sierra Nevada.
La Calahorra met zijn mooi kasteel dat boven het dorp uitsteekt. Jerez del Marquesado, startpunt van een paar wandelingen, maar overdag zo doods, dat we ook hier weer zijn doorgereden.
Dan maar naar de bergpas "puerto de la Ragua" op 2000 m. hoogte, hier was een informatiepunt en een berghut, maar alles was potdicht. Een kleine wandeling gedaan en gereden tot Laroles.

Terug in de Alpujarras!
Laroles, een bergdorpje waar de geiten en de paarden nog gewoon over straat lopen. In Laroles hebben we 2 nachten gestaan op een plaza met een manneke pis in het midden van de fontein. Van hieruit weer een stuk van de GR 7 gedaan tot in Yegen en terug gelift. Dat ging deze keer iets minder vlot, toch een uur over de weg gewandeld eer de vriendelijke café-baas Juan ons meenam tot in Laroles.

Van daaruit via Ugijar, Mecina Bombaron, Orgiva en Berchules terug richting het zuiden.

Eerste halte Almuñecar, 2e halte Torre del Mar, allebei badplaatsen met mooie stranden en veel café´s, rest. en hotels.

Dan naar Málaga, mooie stad met een paar gezellige plaza´s. Hier hebben we naast vele gebouwen en pleintjes het Picasso-museum bezocht, de moeite waard!

In Benalmádena zijn we 2 nachten gebleven. Het weer was niet zo goed maar het was weekend en er was een Engelse sport-café met veel tv´s en dus veel voetbal .... zo krijg je de dagen ook om hé!

Op maandagmorgen in de gietende regen gereden tot Gibraltar, alléz de auto vóór de grens geparkeerd en te voet deze Engelse enclave binnen gewandeld. Beetje raar, grenscontrole en een luchthaven en al, en daar binnen echt alles Engels, ´t schijnt dat ze niks van Spanje invoeren, alles komt over van Engeland.
Leuk om te zien, maar niks bijzonders.

Nadien nog een stop gehouden in Tarifa, het zuidelijkste punt van Europa met veel kitesurfers en dus veel wind.
Via Vejer de la Frontera, super mooi wit dorp op een heuvel, in El Palmar aangekomen.
El Palmar is het mekka van de surfers. Toevallig daar op straat Guido, onze werkmakker van Pucon, tegengekomen, direct afgesproken en gezellig ge-BBQ-ed met een paar vrienden van hem, wat is de wereld toch klein hé!

Nu zitten we in Cadiz, één van de oudste steden van Europa, mooie gezellige stad.

Zo dat was het dan alweer.

doei doei
T&D

foto´s zijn aan het opladen op:
www.travelpod.com/members/tanjadave