Sevilla-Santiago de compostela-Finisterre 1062 km - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Tanja Dave - WaarBenJij.nu Sevilla-Santiago de compostela-Finisterre 1062 km - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Tanja Dave - WaarBenJij.nu

Sevilla-Santiago de compostela-Finisterre 1062 km

Door: Dave en Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

18 December 2011 | Spanje, Sevilla

Hallo, hier zijn we weer.
Na 40 dagen terug bij ons autootje, alles gelukkig oké.

40 Dagen zijn we onderweg geweest om die 1062 km te voet af te leggen. Onderweg hebben we wel de tijd genomen om de steden Merida, Cáceres, Salamanca en Santiago de Compostela te bezoeken.
Het was een super fijne ervaring.

De eerste 750 km hebben we amper 2 andere wandelaars gezien, dus in de albergues was het heel rustig.
Vanaf Astorga werd het drukker, ongeveer zo´n 20 mensen per dag , wel leuk want je gaat allemaal dezelfde richting uit, leuke mensen ontmoet.
Wat ons opviel was dat er veel jonge mensen zoiets doen, we hadden meer oudere mensen verwacht, maar vaak waren wij die "oudere" !

De aankomst in Santiago de compostela was voor ons niet zo speciaal, wel een fijne stad om te bezoeken.
Na Santiago zijn we nog 3 dagen doorgewandeld tot de vuurtoren van Finisterre, aan de costa da morte. In de oudheid " het einde van de wereld" genoemd.
Het doet toch wel iets om daar zo aan te komen, die ruwe zee, en dat met meer dan 1000 km in de benen.
Traditiegetrouw hebben we iets verbrand bij die vuurtoren (wij hebben onze slipjes verbrand).

Om te relaxen zijn we nog een dagje extra in Finisterre gebleven om de dag nadien de lange busrit terug naar Sevilla te maken.

Nu zijn we terug in het hotel waar we de auto hebben achtergelaten en hebben al genoten van een lekker heet bad.

Morgen richting Portugal.

Foto's zijn opgeladen in 2 delen op:
www.travelpod.com/members/tanjadave

groetjes en tot de volgende
T&D

• 17 December 2011 - 23:31

John Beton:

Het verbranden van de slipjes is een duidelijk bewijs dat jullie geen "zweetreet" hebben gehad tijdens de wandeling.
    Ne dikke proficiat en veel plezier in Portugal.
    Grtz,
    John@the-ladies

• 19 December 2011 - 07:59

Maart:

wat stoer hee!
    ben benieuwd wat jullie plannen vervolgens weer zijn.
    have fun!!!

• 19 December 2011 - 09:23

Alda&Swa:

Proficiat met je wandeltocht, zal zeer mooi geweest zijn, dwars door Spanje.
    Mogen we jullie fijne kerstdagen toewensen en een mooi 2012 met weer vele verrassingen.
    Hou jullie gezond, Alda&Swa