Algarve - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Tanja Dave - WaarBenJij.nu Algarve - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Tanja Dave - WaarBenJij.nu

Algarve

Door: Dave en Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

02 Januari 2012 | Portugal, Tavira

Om te beginnen willen we natuurlijk iedereen het allerbeste toewensen voor 2012!

Na bijna 3 maanden Spanje zijn we 2 weken geleden het mooie Portugal binnengereden. Toch weer even wennen na al die jaren reizen in Spaanstalig gebied om nu ineens de taal niet meer te spreken. Gelukkig verstaan ze ons een beetje als we Spaans spreken + veel Portugezen spreken behoorlijk goed Engels.

Eerste halte Castro Marim, klein dorpje met 2 kastelen op een heuvel. De eerste indruk van Portugal was meteen goed.

Tweede halte, Alcoutim, een nog kleiner dorp gelegen aan de Guadiana rivier die hier als grens met Spanje fungeert, heel mooi heel relaxed.
Hier zijn we 4 nachten gebleven en hebben wat wandelingen in de omgeving gedaan. De auto konden we parkeren langs de rivier en vlakbij waren toiletten en warme douches voorzien voor de zeilboten die hier aanmeren. Overdag is het hier aangenaam warm tot bijna 20 gr en veel zon, maar ´s avonds koelt het toch af tot 8 gr. Voorlopig is het nog goed te doen om in de auto te slapen, maar we zijn wel "verplicht" om ´s avonds op café te gaan (owv de frisse avonden), er zijn natuurlijk erger dingen hé!

Van Alcoutim zijn we naar de kust gereden, via de dorpen Villa Real de Santo Antonio en Cacela Velha in Tavira aangekomen.
Tavira ligt aan de Gilão rivier en heeft nog enkele mooie historische gebouwen en gezellige straatjes. Hier hebben we kerstmis en nieuwjaar doorgebracht.
Tussendoor zijn we nog even naar Olhão, klein vissersdorp, en Faro, hoofdstad van de Algarve, geweest.
De laatste dagen zijn we dus niet echt actief geweest, maar hebben we gewoon genoten van het heerlijke weer, het lekkere eten en de mooie plaatsen waar we telkens zijn.
Voor kersmis en nieuwjaar hebben we onszelf wat luxe cadeau gedaan en die dagen in een hotel geslapen, fijne afwisseling na een paar koude nachten in de auto.

Dadelijk verlaten we de kust en trekken we een beetje het binnenland in, terug wat actie en weer die wandelschoenen aan!

Wordt vervolgd.

gegroet
T&D

Nieuwe foto´s staan op:
www.travelpod.com/members/tanjadave

• 02 Januari 2012 - 14:21

Ann:

Happy 2012 !
    Dat jullie nog veel reisverslagen mogen posten en er steeds zoveel plezier mogen aan beleven !